پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بدن انسان و ...
نوشته شده در دو شنبه 25 فروردين 1399
بازدید : 361
نویسنده : مهدی پرویز


اسید های هضم کننده ی معده آنقدر قوی هستند که می توانند فلز روی را آب کنند. اما خوشبختانه سلول های سطح داخلی معده به قدری سریع تجدید می شوند که این اسید ها زمان کافی برای ذوب کردن آنها ندارند.( هر 3 یا 4 روز)

در داخل ریه ها بیش از 300000 ملیون مویرگ خونی کوچک قرار دارد که اگر پشت سر هم چیده شوند طول آنها 2400 کیلومتر خواهد بود.

استخوان های انسان در تحمل وزن استحکامی برابر با گرانیت دارند. یک قطعه استخوان به اندازه ی یک قوطی کبریت می تواند وزنی برابر 9 تن را تحمل کند که 4 برابربیشتر از قدرت بتون است.

6 ماه طول می کشد که ناخن دست یا پا از ریشه تا نوک رشد کند.

پوست بزرگترین عضو بدن است. اندازه ی آن در یک انسان بالغ به حدود 1.9 متر مربع می رسد. سلول های پوستی به طور مداوم ورقه ورقه شده و می ریزند. هر انسان در طول زندگی خود معادل 18 کیلوگرم سلول پوستی از دست می دهد.

وقتی می خوابید حدود 8 میلیمتر قد می کشید و وقتی بیدار می شوید دوباره به قد اول خود بر می گردید. دلیل این امر آن است که وقتی نشسته یا ایستاده اید، صفحات غضروفی بین مفاصل،به خاطر جاذبه ی زمین مثل اسفنج فشرده می شوند.

یک انسان غربی معمولی در طول عمر خود 50 تن غذا می خورد و 50 هزار لیتر هم مایعات می نوشد.

 هر کلیه حاوی یک ملیون فیلتر مجزا است. کلّیه ها در هر دقیقه به طور میانگین حدود 1.3 لیتر خون را تصفیه می کنند و در روز حدود 1.4 لیتر ادرار خارج می کنند.

عضلات تمرکز کننده ی چشم ها روزی 100 هزار بار حرکت می کنند. اگر قرار باشد عضلات پا ها هم به همین میزان تحرک داشته باشند انسان باید روزی 80 کیلومتر راه برود.

حرارتی که بدن انسان در 30 دقیقه تولید می کند می تواند حدود 2 لیتر آب را به جوش بیاورد.

یک سلول خونی ظرف مدت 60 ثانیه تمام بدن را دور می زند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,



چگونه به خودمان انگیزه بدهیم؟
نوشته شده در پنج شنبه 21 فروردين 1399
بازدید : 409
نویسنده : مهدی پرویز

در این مطلب 10 راه موثر برای ایجاد انگیزه در خود را برایتان نام برده ایم تا کمک کند از استعدادها و توانایی های درونی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

هیچ کس نمی تواند به فرد دیگری انگیزه بدهد. تنها کاری که دیگران می کنند تشویق ما برای انجام دادن کارهاست. این خود انسان است که بهترین مشوق و انگیزه دهنده برای خودش است.

 

1 - همیشه در آسایش و آرامش نباشید

از اینکه کمی به خود سختی دهید نهراسید. بزرگ ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت طلبی است. اتفاق های مهم زمانی رخ می دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.

 

2 - از اشتباه کردن نهراسید

عقل به ما کمک می کند تا اشتباه نکنیم و در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می آید.

 

3 - فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید

سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.

 

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,



روز جوان
نوشته شده در شنبه 17 فروردين 1399
بازدید : 254
نویسنده : مهدی پرویز

اس ام اس تبریک روز جوان ، عاشقانه + اس ام اس رسمی برای تبریک روز ...




بازدید : 393
نویسنده : مهدی پرویز
دانشمندان اعلام کرده اند که چهره‌شناسی، هنر خواندن شخصیت از روی چهره، یک علم واقعی نیست. با این حال برخی محققان ثابت کرده اند که چهره می‌تواند اطلاعات بسیار مهمی درباره شخصیت افراد آشکار کند.
ظاهر محصول ژن، هورمون‌ها و سبک زندگی است. به همین دلیل صورت انسان می‌تواند واقعا آینه‌ای از روح او باشد. در این مطلب چند تحقیق علمی را مشاهده می‌کنید که ثابت می‌کند صورت انسان می‌تواند چیز‌های واقعا جالبی درباره شخصیت او بگوید. حتی نحوه ژست گرفتن افراد برای عکس هم چیز‌هایی درباره شخصیتشان می‌گویند.

شکل صورت

دانشمندان ارتباط بین شکل صورت و تسلط او بر دیگران را اثبات کرده اند. در تحقیقی که در جام جهانی ۲۰۱۰ انجام شد، نسبت بین عرض و ارتفاع صورت بازیکنان میتوانست تعداد گل‌های آن‌ها را پیش بینی کند. میانگین این نسبت حدود ۲ است. نسبت آبراهام لینکلن ۱.۹۳ بود. برای محاسبه این نسبت، فاصله بین گوش‌ها و فاصله بین خط بالای چشم‌ها تا خط بالای لب‌ها را اندازه بگیرید. نسبت بین این دو عدد نشان می‌دهد شما چقدر شانس موفقیت دارید. هرچه این نسبت کمتر باشد، شانس شما بیشتر است.
حقایق جالبی که ظاهرتان درباره شما می‌گوید
 
 
 
گونه‌های برجسته

تحقیقی که توسط دانشمندان دانشگاه لندن انجام شد نشان می‌دهد مردانی که سطح بالای تستوسترون دارند، صورت پهن و استخوان‌های گونه برجسته‌تری دارند. سطح این هورمون ارتباط مستقیمی با پرخاشگری، سلطه جویی و روحیه سرکش دارد و زنان ناخودآگاه این را احساس می‌کنند. این ترفند همیشه توسط کارگردانان به کار گرفته می‌شود و مردانی را با ویژگی‌های خشن چهره برای نقش‌های پرخاشگرانه انتخاب می‌کنند.
حقایق جالبی که ظاهرتان درباره شما می‌گوید
 
 
چروک

چروک‌ها نه تنها سن افراد بلکه شخصیت آن‌ها را هم فاش می‌کنند. افراد از عضلات مختلف صورتشان برای خندیدن، گریه کردن، اخم کردن یا بالا بردن ابرو استفاده می‌کنند. به مرور زمان، چروک‌ها بیشترین حالات احساسی که تا به حال فرد داشته را نشان می‌دهند، حتی وقتی آرام باشند و به هیچ چیزی فکر نکنند. خطوط کنار لب و چشم‌ها چیز‌های خوشبینانه‌ای درباره شخصیت شما می‌گویند. هم چنین خطوط پیشانی و بین ابرو‌ها می‌گویند که شما شخصیتی جدی هستید که در طول عمرتان زیاد اخم کرده اید.
حقایق جالبی که ظاهرتان درباره شما می‌گوید
 
 
 

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,