پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مسواک
نوشته شده در جمعه 9 خرداد 1399
بازدید : 2410
نویسنده : مهدی پرویز

مطالعات نشان می‌دهد افراد راست دست به دلیل مسواک زدن موثرتر، از سلامت بهداشـــــــــــــــــــــت دهان و دندان بهتری برخوردارند و به دلیل مهارت بالاتر در کار با دست، نرخ تصادفات رانندگی در مورد این افراد کمتر است.

مطالعه 11 هزار کودک نشان می‌دهد یک محیط بیش از حد بهداشتی خطر ابتلا به اگزما و آسم را افزایش می‌دهد.

ویروس سرخک، حافظه سیستم ایمنی را از بین می‌برد و مبتلایان به آن را تا سه سال بعد نسبت به سایر بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیر می‌سازد.

نوشیدن نوشیدنی‌های بسیار داغ، ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,



نویز سفید چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 1 خرداد 1399
بازدید : 2100
نویسنده : مهدی پرویز

نویز سفید چیست؟

همه امواج صوتی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: فرکانس (سرعت ارتعاش موج در هر ثانیه) و دامنه (قدرت)

نویز سفید به عنوان نویزی تعریف شده که شامل ترکیبی از تمام فرکانس هایی است که گوش انسان می تواند بشنود (حدود ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز). این نوع نویز، شامل صداهای کم فرکانس، فرکانس میان رده و فرکانس بالا است.

برخی از انواع نویز نام خود را براساس رنگ ‌های طول‌ موج‌ های نور به دست می‌ آورند. نور سفید شامل همه فرکانس ها در محدوده قابل مشاهده است. پس دلیل نام گذاری نویز سفید، به خاطر رنگ سفید طول موج های این محدوده است.

در مورد آنچه که دقیقاً به عنوان نویز سفید مشخص می شود، سوء تفاهم هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری معتقدند که تمام صداهای ایستا (یا “صداهای پس زمینه” که صداهای دیگر را می پوشاند) مانند تهویه هوا، یخچال یا پنکه انواع نویزهای سفید هستند، اما در واقعیت، محیط های ما با ترکیبی از نویزهای سفید، صورتی و قهوه ای پر شده است.


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,